Succesvol jaar voor Simcenter in Lelystad

Lelystad, 9 januari 2013 – Succesvol jaar voor Simcenter in Lelystad. Het professionele Flight Simulator-bedrijf Simcenter op de luchthaven Lelystad heeft een uitstekend jaar achter de rug. Simcenter, dat vliegtrainingen verzorgt voor zowel piloten als voor recreatieve gebruikers, kreeg te maken met een ronduit onstuimige groei en had geen last van de crisis. Voor een groot deel komt de groei zelfs voort uit de zakelijke diensten, zoals de CRM-trainingen voor het bedrijfsleven.

Verdubbeling
Met name in het laatste halfjaar van 2013 was er sprake van veel belangstelling. Dit leidde tot een verdubbeling van het aantal professionele trainingen ten opzichte van 2012. Bij de omzet aan bedrijfsevenementen was een toename 30% te zien. Daardoor liepen de wachttijden op van drie weken tot soms wel twee maanden. Een deel van de groei is te danken aan het gebruik van de Flight Simulator voor managementtrainingen. Daarbij worden o.a. mensen uit de gezondheidszorg en uit het onderwijs “getraind in samenwerking” (CRM), zoals dat ook bij piloten in de cockpit gebeurt.

Simcenter Lelystad

Nieuwe klanten
De groei volgt na een moeilijke periode van moederbedrijf Buba Entertainment BV in 2012. Bij het faillissement van de Aviodrome tegen het eind van 2011 ging een aanzienlijke investering van Buba verloren. Het daaropvolgende succes van zijn bedrijf in 2013 is volgens Simcenter-directeur Roel Bakker onder andere te danken aan de deelname van Simcenter aan spaarsystemen van grote banken en internationale luchtvaartmaatschappijen, hetgeen veel nieuwe klanten heeft opgeleverd. En deze aanwas van nieuwe gebruikers lijkt voorlopig alleen nog maar toe te nemen. Simcenter ziet de toekomst daarom met vertrouwen tegemoet.

Simcenter Lelystad