woensdag , 24 april 2024
APEX Award

Five-Star Global Airline Award voor Turkish Airlines

Long Beach (Californië, USA) 27 september 2017 – Turkish Airlines is uitgeroepen tot ‘Five-Star Global Airline’ in de Official Airline Ratings van Airline Passenger Experience Association (APEX). De prestigieuze award die wordt uitgereikt op basis van feedback van passagiers, werd overhandigd tijdens de APEX Award Ceremony op Expo 2017 in Long Beach, Californië.

De vijfsterrenerkenning bevestigt opnieuw de positie van Turkish Airlines als wereldwijde leider op het gebied van passagierscomfort en -ervaring. Turkish Airlines won de afgelopen jaren al verschillende awards van de meest gerespecteerde organisaties in de branche voor haar servicekwaliteit, catering, businessclass en lounges. Hieronder vallen de awards voor ‘Best Airline in Europe’ voor zes opeenvolgende jaren, ‘Best Business Class Onboard Catering’ in 2013, 2014, 2016 en 2017, en ‘World’s Best Business Class Lounge’ in 2015 en 2017. Daarnaast won de internationale luchtvaartmaatschappij eerder dit jaar voor het derde jaar op rij de prijs voor ‘Best Business Class Lounge Dining’ op basis van onderzoeksresultaten van Skytrax.

Voorzitter van de raad van bestuur en het Uitvoerend Comité van Turkish Airlines, M. Ilker Ayci: “Het is ons doel onze gasten te voorzien van de best mogelijke reiservaring, en om door onze passagiers uitgeroepen te worden tot Five-Star Global Airline, is de beste erkenning die we daarvoor hadden kunnen ontvangen. Wat ons onderscheidt, is dat we goede ideeën omzetten in realiteit, waardoor we onze gasten écht raken. Dit heeft geleid tot het winnen van deze award en geeft ons een belangrijk concurrentievoordeel.”

De APEX Official Airlines Ratings is het belangrijkste beoordelingsprogramma van de luchtvaartsector, dat exclusief gebaseerd is op passagiersfeedback. Dit innovatieve industrieprogramma verzamelt de feedback op basis van reisschema’s en zorgt voor een onafhankelijke analyse van de verzamelde inzichten.