dinsdag , 11 december 2018
Simliner Malta

Flight Training Center op Malta geopend

AVION Group heeft op Malta een Flight Training Center geopend, waar de eerste AVION Phantom 320 level D-Full Flight Simulator in gebruik genomen is. Simliner Malta en de eerste AVION Phantom 320 simulator werden op dinsdag 6 maart j.l. in gebruik genomen.

Simliner Malta zal zich vooral richten op klanten in Zuid-Europa en Noord-Afrika. De Phantom 320 is hier beschikbaar voor Airlines ten behoeve van diverse soorten professionele trainingen, waaronder Multi Crew Cooperation Courses (MCC), Jet Orientation Courses (JOC), Type Qualifications en Type Rating Instructor Training Courses (TRI). Bart Slager: “Simliner Malta is naar verwachting de eerste van een serie Flight Training Centers voor Airlines and Flight Academies die hun studenten op Malta kunnen laten trainen, of die ervoor kunnen kiezen naar het voorbeeld van Simliner een trainingscentrum rond de AVION Phantom op hun eigen thuislocatie neer te zetten”.

De AVION Phantom 320
De AVION Phantom, een Airbus A-320 ´full flight´ simulator, werd in november 2017 officieel gekwalificeerd door EASA voor level-D-operaties; het hoogste niveau van professionele vliegsimulatie. “Deze Airbus A-320-simulator is veel lichter, voordeliger, zuiniger en compacter dan de bestaande simulatoren”, aldus Bart Slager, CEO van AVION Group in Nieuw-Vennep. “Zo is de AVION Phantom 320 voorzien van een uitklapbare vliegtuigtrap en is alle randapparatuur, zoals de krachtige computers en de airconditioning, ingebouwd in de simulator zelf. Hierdoor zijn er geen dure en geavanceerde gebouwen nodig, hetgeen enorm scheelt in kosten, vereiste infrastructuur en ruimte”.

 Wereldwijd onderhoud online vanuit Nieuw-Vennep
“We hebben grote verwachtingen van de Phantom 320.” aldus Bart Slager. “Hij is in vergelijking met de concurrentie uiterst flexibel en relatief eenvoudig en voordelig te onderhouden, omdat hij via internet in constante verbinding staat met ons supportcentrum in Nieuw-Vennep. Daarom hoeven er minder onderhoudsmedewerkers bij de Training Centers in het buitenland aanwezig te zijn. Op deze wijze kunnen we op afstand reparaties uitvoeren én kunnen we de onderhoudsbehoefte voorspellen en belangrijke software updates vanuit Nederland op afstand doorvoeren. Dat scheelt enorm bij de operationele en onderhoudskosten”.

Links:
– www.simliner.com
www.aviongroup.aero

Simliner Malta