woensdag , 24 april 2024

Turkish Airlines introduceert nieuwe cabin crew uniformen

Ter ere van het 85-jarig bestaan van Turkish Airlines onthult de vliegmaatschappij nieuwe uniformen met een frisse look voor haar cabin crew.

De uniformen symboliseren een nieuw tijdperk en een nieuwe merkidentiteit voor de vliegmaatschappij, en worden officieel in gebruik genomen tijdens de opening van Istanbul New Airport, de nieuwe thuishaven van Turkish Airlines. Aan de collectie werkten zowel de Italiaanse modeontwerper Ettore Bilotta als de bekende Britse fotograaf Miles Aldridge mee.

Haute couturier Ettore Bilotta ontwierp voor de maatschappij een nieuwe collectie met onder meer hoedjes, handschoenen, jurken, tassen en accessoires met het unieke en herkenbare donkerrode en antracietgrijze kleurenpalet van Turkish Airlines. Om passagiers een totaalervaring te bieden, zijn ook de uniformen van de cockpit-, koks- en grondmedewerkers afgestemd op de cabin crew-collectie. De nieuwe uniformen zijn uitgebreid getest op langeafstandsvluchten en in verschillende klimaten.

Bilotta: “Toen ik begon met het ontwerpen van de nieuwe Turkish Airlines-collectie, wist ik meteen dat ik Istanbul als inspiratie wilde gebruiken. De stad is al eeuwenlang een smeltkroes van kunst en beschaving en biedt een zeldzame rijkdom aan verschillende soorten culturen. De collectie bestaat uit een verzameling van figuren en kleuren geïnspireerd door de Bosporus, de zeestraat die door Istanbul loopt. De uniformen staan daarmee symbool voor de energie van deze dynamische stad en haar functie als brug tussen oost en west. Ik wilde de elementen van de traditionele Turkse kalligrafie en mozaïek samenvoegen met een nieuwe interpretatie van Turkse motieven.”

Om de nieuwe look te introduceren schakelde de vliegmaatschappij de hulp in van de bekende Britse fotograaf en artiest Miles Aldridge. Hij legde de nieuwe cabin crew-collectie vast op de meest unieke plekken van Istanbul. Aldridge werd gevraagd vanwege zijn minutieuze aanpak en zeldzame gevoel voor drama en het vertellen van verhalen. Aldridge: “Zodra ik de uniformen zag, was ik meteen geïnspireerd. De collectie doet denken aan het gouden tijdperk van haute couture uit de jaren vijftig, maar dan met een moderne twist. Daarin lijkt de collectie erg veel op mijn eigen werk.”

M. İlker Aycı, directievoorzitter van Turkish Airlines: “Turkish Airlines staat altijd open voor een samenwerking met creatieve en uitgesproken talenten. Onze nieuwe uniformen stralen professionaliteit en gastvrijheid uit, net als Turkish Airlines zelf. Tegelijkertijd behouden ze de traditionele elementen van de Turkse cultuur.”