zondag , 18 november 2018

Skyscanner lanceert Traveller Trust Award

Skyscanner, de internationale reiszoekmachine, heeft haar wereldwijde Top 10 onthuld van meest betrouwbare luchtvaartmaatschappijen en online reisbureaus voor wat betreft het boekingsproces. Het bedrijf is trots op een Nederlandse partij in deze eerste internationale Top 10; Transavia werd hoog gewaardeerd en krijgt een prestigieuze Traveller Trust Awards uitgereikt.

Skyscanner heeft tussen juli 2017 en augustus 2018 de waardering gemeten van boekingen die gedaan werden door reizigers via de website van Skyscanner, bij zowel luchtvaartmaatschappijen als online reisbureaus. De feedback van miljoenen reizigers wereldwijd, resulteerde in de onderstaande Top 10 (zonder specifieke volgorde)

Delta, Eurowings, Flybe, Transavia, Justfly, Lufthansa, Skyticket, Ucuzabilet, Condor en American Airlines

De Traveller Trust Awards zijn gebaseerd op ervaringen van reizigers voordat ze in het vliegtuig stappen en de waardering is gebaseerd op het Skyscanner’s Partner Quality Ratings scoringssysteem. Reizigers werd gevraagd om feedback op het boekingsproces voor de volgende categorieën: dienstverlening, het gemak waarmee boekingen gemaakt worden, gebruiksgemak van de website, duidelijkheid over prijs en transparantie over extra kosten en opties. Er werd geen feedback gevraagd op ervaringen en service tijdens de vlucht.

Reizigers kunnen deze gegevens gebruiken als een indicator van wat ze kunnen verwachten als ze online gaan boeken met een specifieke vliegtuigmaatschappij of reisorganisatie. Voor de reisorganisaties en vliegtuigmaatschaapijen is het een manier om zich te differentiëren met de kwaliteit van hun service, naast het bieden van competitieve prijzen.

Hugh Aitken, Skyscanner over de Traveller Trust Award:
“Niet alleen ticketprijzen zijn belangrijk; reizigers bepalen hun keuzes steeds vaker op basis van de kwaliteit van het boekingsproces en de klantenservice nadat de boeking gemaakt is. We zijn verheugd om met deze eerste Traveller Trust Awards een duidelijke signaal aan de reisindustrie te kunnen geven, dat het boekingsproces grote invloed heeft op de klanttevredenheid. Het is ons doel er met al onze partners aan te werken de klanttevredenheid en het vertrouwen van onze klanten wereldwijd verder te optimaliseren.”

Matthijs Ophujsen, campaign specialist Transavia:
“Wij zijn heel blij dat we via Skyscanner wederom waardering krijgen van onze klanten. Als grootste budget-luchtvaartmaatschappij van Nederland zijn wij altijd bezig zijn om de boekingservaring op onze site verder te verbeteren en te innoveren. Een wereldwijde award gebaseerd op klantervaringen is niet alleen zeer waardevol maar maakt het ook nog eens extra bijzonder.“

Skyscanner heeft een specifieke portal opgezet om haar partners inzicht te geven in hun performance en ze te helpen de dienstverlening te optimaliseren waar nodig. Skyscanner wil de Travellers Trust Award volgend jaar uitbreiden met alle andere onderdelen van een vliegreis.

Link:
– www.skyscanner.nl