maandag , 2 december 2024

Fraport versnelt retourneren van vertraagde bagage op Frankfurt Airport

Hamburg, 23 oktober 2017 – Luchthavenexploitant Fraport heeft het proces van het retourneren van vertraagde en verkeerd verzonden bagage aan passagiers aanzienlijk versneld met de introductie van SITA’s WorldTracer® Tablet.

WorldTracer® Tablet biedt een snelle, mobiele manier om bagage te traceren en te retourneren bij aankomst en tijdens een periode van storing. Vertegenwoordigers kunnen terwijl ze in de bagagehal lopen, gedetailleerde informatie over ontbrekende bagage voor passagiers vastleggen, een betere passagierservaring bieden en wachtrijen bij de traditionele bagagebalie vermijden. Passagiers worden ter plekke voorzien van een gedrukt ontvangstbewijs via mobiele printers of ontvangen een elektronisch verzonden ontvangstbewijs via SMS of e-mail. Luchthavenmedewerkers kunnen ook nieuwe “spoed”-bagagelabels printen en ervoor zorgen dat vermiste bagage snel op de plaats van bestemming arriveert. Hiermee wordt mogelijke vertraging voorkomen.

De service is een uitbreiding van SITA’s WorldTracer®, een wereldwijde rapportage en matching dienst voor gevonden bagage en verloren passagiersbagage, die door meer dan 460 luchtvaartmaatschappijen en grondverwerkers in meer dan 2.800 luchthavens wereldwijd wordt gebruikt.

Anke Giesen, Executive Director Operations bij Fraport vertelt: “Het zoek raken van je tas tijdens het reizen is nooit een aangename ervaring en we werken er bij Fraport dan ook hard aan om dit te voorkomen. Echter, in de zeldzame situaties waarin bagage vertraagd of verkeerd vervoerd is, is het belangrijk dat we de bagage zo snel mogelijk traceren en retourneren. Met WorldTracer® Tablet kunnen onze vertegenwoordigers sneller en proactief reageren. Dat heeft grote invloed op de klanttevredenheid.”

Sergio Colella, SITA President van Europa vertelt: “Technologie heeft de afgelopen tien jaar een belangrijke rol gespeeld in het halveren van de hoeveelheid verloren bagages. Toch zijn er nog steeds gelegenheden waar tassen vertraagd zijn door weersomstandigheden of andere storingen. Hier kan WorldTracer® Tablet van toegevoegde waarde zijn om ervoor te zorgen dat de passagiers snel en effectief hun bagage ontvangen.”

WorldTracer® Tablet’s intuïtieve interface draait op de WorldTracer® Management Module. De service maakt gebruik van standaard iPad-tablets, die verbonden zijn met handscanners en Bluetooth printers voor snellere passagiersverwerking.