donderdag , 21 november 2019

KLM lanceert Jet Legs

KLM-fans kunnen vanaf vandaag comfortabel en in stijl reizen met de limited edition Jet Legs-trainingsbroek. De Jet Legs zijn verkrijgbaar via het Instagramkanaal van KLM en de KLM-webshop.

Ter gelegenheid van de introductie van de Jet Legs liet KLM onderzoek* doen naar de kledingkeuze tijdens het reizen van 1100 Nederlandse, Duitse, Britse en Noorse passagiers. Meer dan de helft (54 procent) stelt comfort voorop als ze op vakantie of zakenreis gaan met het vliegtuig. De trainingsbroek wordt echter nog niet gezien als onderdeel van een geschikte reisoutfit: bijna 50 procent van de ondervraagden wordt niet aangesproken door de uitstraling van reizen in sportkleding. Maar wanneer de trainingsbroek modieus gedragen kan worden, is 44 procent van deze groep wél bereid om voor deze optie te gaan.

Daarom vroeg KLM vier modeprofessionals in Nederland, Duitsland, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk om te laten zien wat er qua stijl allemaal mogelijk is met de Jet Legs.

Fred van Leer

Voor de Nederlandse markt shopte stylist en tv-presentator Fred van Leer een outfit bij elkaar waarin de Jet Legs centraal staan. Fred van Leer: “Comfort en mode gaan vaak niet hand in hand. Niet in alledaagse outfits, maar al helemaal niet tijdens het reizen. En wie wil er nou niet fabulous uitzien in het vliegtuig en dat complimentje van je medereiziger scoren? Ik shopte speciaal voor KLM een look bij elkaar waarbij ik de Jet Legs en een aantal andere favoriete items combineerde.” De look van Fred is vanaf vandaag te vinden op de Instagramkanalen van KLM en Fred.

Gerecycled materiaal

De Jet Legs zijn in een gelimiteerde oplage van 5.000 stuks verkrijgbaar via het Instagramkanaal én de webshop van KLM. De comfortabele, blauwe broek is gemaakt van gerecycled polyester en elastaan. Ook de verpakking van de Jet Legs is gemaakt van gerecycled plastic.

Waarom Instagram?

KLM wil zijn waar haar klanten zijn en zoekt zo aansluiting bij haar passagiers. Door de Jet Legs op Instagram aan te bieden, wordt een jong publiek aangesproken dat kleding ziet als een belangrijk onderdeel van hun lifestyle. Deze doelgroep gebruikt Instagram als inspiratie en om nieuwe trends te ontdekken.